تسجيل الدخول

“متسمحش للناس تستخدم ماضيك لهدم فكرك”.. تامر حسني يوجّه رسالة للشباب

zajelnews2015 zajelnews20155 أبريل 2023آخر تحديث : منذ سنة واحدة
“متسمحش للناس تستخدم ماضيك لهدم فكرك”.. تامر حسني يوجّه رسالة للشباب

وجه الفنان المصري تامر حسني، رسالة تحفيزية لمحبيه، لمواجهة الإحباط، ومراجعة ومواجهة أخطائهم، وكيفية التعامل مع من يحاول إحباطهم.

وقال تامر حسني عبر صفحته في موقع (فيسبوك) “من خلال قرائتي و دراستي الفتره الأخيرة لبعض العلوم و أهمها علم الدنيا اللي احنا فيها دي و من خلال تجربتي الشخصية حابب اتكلم عن حاجه مهمه أوي، و تخص كل واحد فيكم نفسه يتقدم، يتقدم في عصر الإحباط اللي احنا عايشين فيه ده، لو أنت غلطت في حاجه زمان، ده مش معناه إنك مينفعش تبقى ضد التصرف ده دلوقتي، ده مش نفاق انت بس كبرت و عقلت و فهمت و بقيت أفضل زي ما ربنا عايزنا نتطور للأفضل”.

وأضاف  تامر حسني :”فمتسمحش للناس انهم يستخدموا ماضيك عشان يهدوا فكرك الحالي دلوقتي، ده تطور طبيعي للّي عايز يبقى إنسان كويس و قلبه سليم، بالعكس بقى لازم لما حد يفكر يضايقك بطاقه محبطه ، أنا عايزك تاخد الطاقه دي تشتغل بيها و تحولها لوقود حرق يخليك تنجح، و تعلى اكتر عنداً في اللي عايزين يشوفوك فاشل، و تبقى عادة عندك كل ما حد يحبطك تنجح و تطور نفسك زيادة لحد ما اللي بيحبطك يشوفك فوق جداً و فارق عنه”.

رابط مختصر

اترك تعليق

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *


شروط التعليق :

عدم الإساءة للكاتب أو للأشخاص أو للمقدسات أو مهاجمة الأديان أو الذات الالهية. والابتعاد عن التحريض الطائفي والعنصري والشتائم.